کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است ادامه خدمت‌رسانی هلال احمر در عربستان تا هشتم محرم چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول کلاهبرداری گسترده مافیای خارج‌نشین از طریق فضای مجازی در مشهد ترفندهای ساده برای مدیریت مصرف آب چرا مبلغ واریزی علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان متفاوت بود؟ ضوابط و مقررات پرداخت مستمری بازماندگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد + جزئیات (۱۰ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد | ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است + جزئیات

  • کد خبر: ۲۳۶۲۲۵
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد | ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است + جزئیات
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: هیچ مدرسه دولتی هنگام ثبت‌نام حق دریافت پول از والدین نداشته و هیچ مدیری اجازه ندارد دانش‌آموز را به خاطر معدل یا کیفیت نمره در مدرسه دولتی ثبت‌نام نکند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید طریفی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است، اظهار کرد: اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد و خانواده‌ها تنها در قالب انجمن اولیاء و مربیان کمک‌های خود را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: طبق اعلام قبلی، کمک به مدرسه در طول سال‌ تحصیلی از طریق انجمن اولیاء صورت می‌گیرد. هنگام ثبت‌نام هیچ مدرسه‌ای حتی مدارس هیئت امنایی که فعالیت فوق برنامه را به صورت اختیاری ارائه می‌دهند و بچه‌ها مدت زمان بیشتری در مدرسه حضور دارند، هزینه کلاس‌های فوق برنامه آنها در طول سال تحصیلی اخذ می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به‌ جز پول بیمه و کتاب‌های درسی که از طریق سایت پرداخت می‌شود مدارس هنگام ثبت‌نام حق دریافت هیچ هزینه‌ای را از والدین ندارند، اگر این کار انجام شود مدیر مدرسه تخلف کرده و با وی برخورد می‌شود.

طریفی با بیان اینکه کیفیت‌بخشی مدارس دولتی یکی از دستور کار‌های اصلی و برنامه اولویت‌دار وزارت آموزش است، عنوان کرد: از دو سال پیش برنامه‌ریزی در مورد کیفیت‌بخشی آغاز شده که براساس آن معلمان توانمند و با کیفیت جذب آموزش و پرورش می‌شوند. شیوه‌های جذب معلم و شناسایی آنان از طریق آزمون‌های استخدامی تغییر کرده، هدف از این کار نیز انتخاب شایسته‌ترین معلمان با عناصر و مولفه‌های عالی انتخاب است.

وی کیفیت‌بخشی معلمان را بسته به شرایط مختلفی اعلام کرد و گفت: کیفیت‌بخشی به نیروی انسانی بستگی دارد که شیوه جذب تغییر و توانمندسازی معلمان از سال گذشته به صورت جدی و حضوری بعد از یک دهه آموزش‌های مجازی ضمن خدمت برگزار شد. سال گذشته در قالب طرح شهید همت به صورت متفاوتی کار توانمندسازی معلمان انجام شده که با تشکیل حلقه‌های علمی در طول سال‌تحصیلی معلمان حمایت و پشتیبانی می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال هم برنامه جدی در خصوص توانمندسازی معلمان در دستور کار است. این کار در طول تابستان انجام می‌شود تا معلمان با آمادگی بیشتری تدریس در مهرماه را آغاز کنند. مهمترین عنصری که کیفیت را تضمین می‌کند، معلم است. باید توانمندترین معلم انتخاب و سپس برای توانمندسازی آنها تلاش شود.

طریفی بیان کرد: یکی دیگر از عناصر کیفیت‌بخشی، برنامه درسی است که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور کار‌های مطالعاتی را برای اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی انجام می‌دهد.  این کار زمان‌بر است. امسال از دوره اول ابتدایی کار مطالعاتی اصلاح و بازنگری کتاب‌های درسی به صورت بسیار محدود و آزمایشی در بعضی از مدارس در پایه اول را سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور در دستور کار دارد که به تدریج در طول سال‌های آتی انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی دیگر از کار‌های کیفیت‌بخشی توجه به زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: سازمان نوسازی به صورت میانگین روزانه هشت مدرسه در دو سال اخیر ساخته که با این کار سرانه آموزشی به استاندارد مطلوب نزدیک شده است.

وی در پاسخ به سوال شرط معدل مدارس ابتدایی جهت ثبت‌نام دانش آموزان خاطرنشان کرد: هیچ مدرسه‌ای اجازه ایراد گرفتن معدل را در دوره ابتدایی ندارد، زیرا اصولا معدلی وجود ندارد و کار به صورت توصیفی انجام می‌شود؛ مدرسه مکلف است دانش‌آموزی را که در محدوده جغرافیایی مدرسه زندگی می‌کند، ثبت‌نام کند و اگر مشکلی وجود دارد داشته باشد ادارات آموزش و پرورش به موضوع رسیدگی و با مدیر مربوطه برخورد لازم انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->